kolmapäev, 1. august 2012

Jahipäevikud - vol 1


Proloog

Minu lapsepõlve esimene raamat, mida mäletan, oli tumeroheliste dermatiini meenutavate kaantega, millel jahijumalanna pilt. See, et ta hoidis käes vibu, omandas minu jaoks tähenduse alles aastakümneid hiljem.

Ilmselt köitsid raamatus mind need põnevad värvilised pildid: koerad – no millisele lapsele nad ei meeldiks, kodus oli meil must pikakarvaline taks, kellega vanaisa jahil käis; linnud – nii ilusate ja värviliste tiibadega – minu vaieldamatu lemmik oli ristpart ja lõpuks loomad ise. Kuigi suurem osa vanaisa poolt kojutoodud partidest olid tavaliselt sinikaelad, mis tuli nobedate näppude voorus sulgedest puhtaks noppida, (igavesti tüütu tegevus, kui  neid on kümnete kaupa J ), sain sageli väiksemate partlaste puhul pildi järgi nende liiki määrata.

Teismeliseks saades lahkus kõigepealt mu elust vanaisa ning seejärel kadus salapärasel kombel meie majapidamisest (ja ajutiselt minu elust) ka jahiraamat. Vanaisa lahkumine jättis mu ellu suure tühimiku ning mälestuse lubadusest, mis ma lapsena andsin. „Ma tahan kasvada sama pikaks, kui sina ja hakata jahimeheks.“ Vanaisa pikkuseks, kes oli üle keskmise pikk mees niigi, mul kasvada ei õnnestunud, küll aga on minust saamas jahinaine. Jäägrinna.
PS! Päästikule ei vajutanud mina, et asi selge oleks - ehin ennast lihtsalt võõraste sulgedega :) Relvaluba mul veel pole - on jahitunnistus ja vibujahimehe litsents :)

Kommentaare ei ole: